نرم افزارهای مانیتورینگ و جمع‌آوری لاگ

طراحی شبکه (Network Design)

طراحی زیرسخت برای شبکه‌های کامپیوتری فرآیندی برای ایجاد ارتباط بین چندین رایانه به منظور انتقال اطلاعات بر بستر شبکه است. این فرآیند شامل ایجاد معماری شبکه، توپولوژی و بهبود عملکرد آن از قبیل روترها، سوئیچ‌ها و.. است. طراحی شبکه در کسب وکارهای الکترونیکی، جزو حیاتی‎‌ترین مبحث‌ها برای صاحبان بیزینس است و تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و درآمد دارد. داشتن یک طراحی کارآمد و استاندارد در سازمان‌ها و دیتاسنترها برای اطمینان از کارکرد بهینه، یک امر ضروری است. فاکتورهایی از قبیل طرح فیزیکی، مقیاس پذیری، پروتکل‌های به کار رفته و امنیت در یک طراحی شبکه‌ی بهینه، حائز اهمیت است. شما می‌توانید با اعمال فرآیندی درست در این زمینه، تجربه کاربری بهتر و کاهش هزینه ها را به شکل چشمگیری تجربه کنید. در نهایت باید در نظر داشت که طراحی شبکه باید انعطاف پذیر و سازگار با تغییرات ونیازهای سازمانی باشد.داشتن یک طراحی شبکه خوب در سازمان‌ها و دیتاسنترها برای داشتن اطمینان از عملکرد بهینه شبکه ضروری است که باید فاکتورهای مختلفی از قبیل طرح فیزیکی، مقیاس‌پذیری، پروتکل‌های به کار رفته و امنیت در آن لحاظ شود و همچنین باید انعطاف‌پذیر و سازگار با تغییرات و نیازهای سازمان باشد.

ارتقاء امنیت (Security Improvement)

ارتقاء امنیت شبکه و نرم‌افزار بخش مهم دیگری از استراتژی امنیتی برای هر سازمان است. این فرآیند شامل ایجاد و نگهداری یک محیط امن برای داده‌ها، سامانه‌ها و کاربران روی یک زیرساخت بوده و از حساسیت بالایی برخوردارست. ارتقاء امنیت شامل اقداماتی در زمینه مانیتورینگ، جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز، یکپارچگی و پروتکل‌های احراز هویت است. با توجه به متفاوت بودن ساختار زیرساخت و هزینه‌های غیر قابل بازگشت در صورت ایجاد مشکل امنیتی، ارتقاء امنیت برای هر مجموعه باید با نیازها و مشخصه های ریسک همان سازمان تنظیم شود. بخش امنیت یک کسب و کار یا سازمان با استفاده از فایروال، سامانه‌های تشخیص، جلوگیری از نفود و رمزگذاری برای انتقال و ذخیره داده‌ها اجرا شده و به دلیل ریسک‌های موجود، به آپدیت و به روزرسانی مداوم نیاز دارد.این امر باید متناسب با نیازهای خاص و مشخصه‌های ریسک هر سازمان باشد که شامل استفاده از فایروال، سامانه های تشخیص و جلوگیری از نفوذ و رمزگذاری برای انتقال و ذخیره‌سازی داده ها به همراه به‌روزرسانی مداوم آن‌ها باشد.

مجازی‌سازی (Virtualization)

مجازی‌سازی فرآیندی کاربردی در زمینه فناوری اطلاعات بوده و این امکان را به کاربران می‌دهد تا تمامی منابع فیزیکی یک سرور را در اختیار گرفته و چندین ماشین مجازی با منابع کمتر ساخته شود. هر ماشین مجازی عملکردی مشابه یک کامپیوتر فیزیکی دارد و با این تکنولوژی می‌توان با یک سخت‌افزار چندین سیستم عامل مختلف را راه‌اندازی کرد. مجازی‌سازی امکان انتقال آسان و سریع بار ترافیکی از سرور فیزیکی به سرورهای دیگر را فراهم کرده و خطرات موجود در سامانه ها را به شکل چشمگیری کاهش ‌می‌دهد. با مجازی سازی بازدهی سیستم‌ها و سرویس‌ها بهبود یافته و این امر جزو بهینه ترین راهکارها برای کسب و کارهاست.همچنین مجازی‌سازی امکان انتقال سریع و آسان بارهای ترافیکی از سرور فیزیکی به سرورهای دیگر را فراهم می‌کند و خطر خرابی در سامانه‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیریت سرور (System Adminstration)

مدیریت سرور به فرآیند مدیریت و نگهداری یک سیستم و شبکه‌های مرتبط با آن گفته می‌شود و شامل مواردی از قبیل اطمینان از در دسترس بودن سرور به همراه عملکرد بهینه‌ی آن است. این نظارت شامل بررسی عملکرد سرور، تشخیص و حل هرگونه مشکل در نصب و به‌روزرسانی های نرم افزارها و سیستم‌عامل و همچنین مدیریت حساب‌های کاربری و اقدامات امنیتی به‌ همراه پشتیبانی فنی برای کاربران می‌شود.

تلفن تحت شبکه (VOiP)

تلفن بر بستر شبکه یا VOiP به کاربران امکان برقراری ارتباط تلفنی را از طریق شبکه‌های کامپیوتری و بر بستر اینترنت را می‌دهد. در واقع VOiP به جای استفاده از روش‌های سنتی برقراری ارتباط بر روی سیگنال‌های صوتی آنالوگ مانند صدای انسان را گرفته و آنها را به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. همچنین این تکنولوژی امکان برقراری تماس‌های تصویری و فکس را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند و سازمان هایی با تعداد شعب بالا در صورت برقرار بودن ارتباط تحت شبکه می‌توانند ارتباط تلفنی خود را بر همان بستر بدون هزینه‌های جانبی برقرار کنند.

خدمات ایمیل (Mail Server)

منظور از سرور ایمیل یک سیستم کامپیوتری است که وظیفه دریافت، انتقال و ذخیره ایمیل‌ها را بر عهده دارد و همچنین تحت یک پروتکل استاندارد امکان ارسال و دریافت ایمیل به سرورهای دیگر را دارد تا اطمینان حاصل کند که ایمیل‌ها به گیرنده مورد نظر تحویل داده می‌شود. درواقع این سرویس مسئول رسیدگی به درخواست‌های ایمیل دریافتی، تایید هویت و اصالت فرستنده و سپس ارسال پیام به گیرنده صحیح است و آرشیو تمام ایمیل‌های ارسالی و دریافتی را نگه می‌دارد.

پلتفرم‌های توزیع بار (HA and Load balances)

توزیع بار یکی از مفاهیم کلیدی در شبکه‌های کامپیوتری مدرن است که در آن از چندین رایانه برای بهینه استفاده از منابع و افزایش توانایی محاسباتی برای به حداقل رساندن زمان پاسخگویی و جلوگیری از اضافه‌ بار هر یک از منابع استفاده می‌شود. این مفهوم را در قالب‌های مختلفی مانند دستگاه‌های سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری پیاده‌سازی و استفاده کرد و الگوریتم آن را بر اساس نیاز سازمان بهینه‌سازی کرد و یا حتی از الگوریتم های Dynamic برای خروجی متناسب با شرایط استفاده کرد.

دواپس، زیرساخت و امنیت

اگر در حوزه دواپس، زیرساخت و امنیت نیاز به مشاوره متخصصان ما دارید، درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.