راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری از اطلاعات

پایگاه داده (Database Backup)

پشتیبانی گیری از پایگاه داده یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های امنیت فناوری اطلاعات بوده و جزو حیاتی‌ترین کارهایی است که هر سازمانی باید از آن استفاده کند. پشتیبانی گرفتن راهی امن برای بازیابی داده‌هایی است که به دلیل نقض سخت‌افزاری و یا حملات سایبری از دست می‌روند و بازگشت به شرایط قبل از بروز سانحه را تضمین می‌کند. استراتژی پشتیبانی خوب شامل تکرار این عملیات به صورت منظم و به همراه کپی‌های مختلف از اطلاعات ذخیره شده می‌شود. این امر باید حتما به شکل دوره‌ای در برنامه کاری بخش آی‌تی قرار گیرد و سپس به صورت یک الگوریتم رمزنگاری شده به محلی امن و خارج از زیرساخت منتقل شود. مدیریت دیتا و اطلاعات یک سازمان به کمک پایگاه داده آسان‌تر می‌شود و پشتیبانی گیری دائم از این پایگاه داده تداوم رشد یک کسب و کار را تضمین می‌کند. یک استراتژی پشتیبان‌گیری خوب باید به صورت منظم به همراه کپی‌های مختلف از اطلاعات ذخیره شده باشد و این امر باید به صورت دوره‌ای برای پشتیبان‌گیری به صورت کامل و یا تدریجی استفاده شود و پس از آن توسط یک الگوریتم رمزنگاری رمز شده و به محل امن خارج از زیرساخت منتقل شود. ​

ویم (Veeam)

ویم نرم‌افزاری برای پشتیبانی‌گیری و بازیابی اطلاعات و زیرساخت است. Veeam در جهت محافظت از داده‌ها در صورت وقوع حوادث غیر منتظره طراحی شده است. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار به راحتی می‎‌توانند از داده‌ها و ماشین‌های مجازی خود یک نسخه پشتیبانی داشته و آن را در حافظه شخصی یا سرویس‌های ابری نگهداری کنند. همچنین ویژگی‌های منحصر به فردی به کاربران ارائه می‌شود تا داده‌ها در برابر خرابی‌های سخت‌افزاری و یا باج‌افزارها محافظت شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های ویم استخراج نسخه پشتیبانی به صورت کامل یا تدریجی بوده و همچنین می‌توانید در حین سرویس‌دهی با ماشین‌های مجازی خود، دیتاهای از دست رفته را بازگردانی کنید. همچنین این نرم‌افزار یکسری ویژگی منحصر به فرد ارائه می‌دهد تا داده‌ها در برابر خرابی‌های سخت‌افزاری و یا باج‌افزارها محافظت شوند و به صورت کامل و یا تدریجی نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها گرفته شود و یا حتی در زمان بروز حادثه در حین بازگردانی داده‌ها ماشین‌های مجازی به سرویس‌دهی خود ادامه دهند.

پشتیبان‌گیری در لحظه (Point In Time Recovery)

PRIT مفهومی از بازیابی اطلاعات است که به کاربر اجازه می‌دهد تا قبل از بروز هر حادثه یا مشاهده بدافزاری، تمام اطلاعات به نقطه‌ قبلی خود بازگردند. پشتیبانی‌گیری در لحظه با گرفتن ایمیج‌های فوری از داده‌ها کار می‌کند. در نتیجه هرگونه تغییر ایجاد شده با کمترین هزینه زمانی بازگردانی شده و میزان خطرپذیری سامانه به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد. Point in Time Recovery یکی از قابل اطمینان‌ترین روش‌ها برای نگهداشت داده ها بوده، به کسب و کارهایی با ریسک بالا در این زمینه توصیه می‌شود. PITR با گرفتن ایمیج‌های فوری از داده‌ها کار می‌کند به این معنی که هرگونه تغییر ایجاد شده را می‌توان با بازگردانی داده‌ها به جدیدترین ایمیج فوری بازگردانی کرد. این روند یکی از قابل اطمینان ترین روش‌ها برای اطمینان از بین نرفتن داده ها در محیط‌های پروداکشن است.

دواپس، زیرساخت و امنیت

اگر در حوزه دواپس، زیرساخت و امنیت نیاز به مشاوره متخصصان ما دارید، درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.