پیاده‌سازی روش‌های Automation و CI/CD

گیت‌لب (Gitlab)

Gitlab یک پلتفرم همکاری کد آزاد است که طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها را برای مدیریت و همکاری بر‌ روی کدها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و همچنین یک رابط وب ساده برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین این پلتفرم از از امکانات ادغام‌سازی متداوم و توسعه مداوم پشتیبانی می‌کند که یکی از اساسی‌ترین رویکرد‌های دواپس است که نیاز دسترسی برنامه‌نویس به سرور‌های پروداکشن را از بین برده و به صورت مکانیزه به بررسی کد و توسعه مداوم آن توسط رانر‌های گیت‌لب می‌پردازد که باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت سازمان‌ها می‌شود. ​

آرگو سی‌دی (Argo CD)

Argo CD توسط تیم آرگو در Subatomix مبتنی بر GotOps توسعه یافته و یکی از نرم افزارهای تحویل مداوم است. توسعه دهندگان با استفاده از آرگو سی دی با سرعت بالا و به صورت ایمن، برنامه های خود را به کلاسترهای کوبرنتیز مستقر کنند. این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن آسان و ماژولار باشد. آرگو سی دی قابلیت ادغام با ابزارهایی مانند Terraform، Jenkins، Helm را دارد و نرم افزاری کاربردی در زمینه دواپس است.

جِن‌کینز (Jenkins)

Jenkins یک سرویس اتوماسیون منبع آزاد است که امکان خودکارسازی فرآیندهای توسعه نرم افزار را به توسعه دهندگان داده و نرم افزاری کارآمد برای نظارت بر سلامت یک برنامه در محیط‌های پروداکشن است. جن‌کینز بسیار انعطاف پذیر بوده و قابلیت انطباق زیادی با فرآیند کار تیم ها را دارد. کاربران بسته به نیازهای خود، آن را شخصی سازی کرده و بهینه تر به کار می‌گیرند. همچنین برای خودکارسازی آزمایش، استفرار و گزارش بسیار کاربردی بوده و همین مطلب، جن‌کینز را به یک دارایی ارزشمند برای تیم‌های توسعه تبدیل کرده است. نرم‌افزار Jenkins یکی از نرم‌افزارهای محبوب و قدرتمند در حوزه‌ی دواپس است و انعطاف‌پذیری آن به کاربران این اجازه را می‌دهد تا آن را مطابق با نیاز‌های شخصی خود، سفارشی‌سازی کنند و برای خودکار‌سازی وظایفی مانند آزمایش، استقرار و گزارش استفاده شود که این نرم‌افزار را تبدیل به یک دارایی ارزشمند برای تیم‌های توسعه تبدیل می‌کند.

تِرَویس سی‌آی (Travis CI)

Travis CI یک پلتفرم یکپارچه‌سازی نرم‌افزار‌های در دست توسعه به صورت پیوسته می‌باشد که علاوه‌بر آزاد بودن از پروژه‌های میزبانی شده در گیت‌هاب پشتیبانی که با استفاده از pipline های مختلف کاربران می‌توانند در حین تولید پروژه‌های خود خطاها و اشکالات موجود را بررسی و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. همچنین این نرم‌افزار محیطی برای اجرای سریع‌تر تست‌ها و استقرار اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ویژگی پیشرفته‌ای به نام "ساخت ماتریس" را ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند آزمایش‌هایی را روی چندین نسخه از پروژه خود به صورت همزمان ایجاد و اجرا کنند.

اَنسیبِل (Ansible)

اَنسیبِل یکی از بهترین ابزارهای متن باز موجود در زمینه خودکارسازی فرآیندهای یک سیستم است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک پلی بوک در زمینه استقرار، پیکربندی و مدیریت برنامه ها یا زیرساخت‌ها در زمان خود صرفه جویی کنند. فرآیند خودکارسازی با استفاده از یک فایل YAML تحویل پلتفرم داده شده و توسط Ansible انجام می‌شود. این نرم افزار شامل چندین ماژول بوده و می‌توانید برای پیکربندی Mysql، Nginx، Apache و Kubernetes ‌از آن استفاده کنید. این پلتفرم در عیب یابی و اشکال زدایی خدمات شبکه ای نیز کاربرد دارد.این پلتفرم شامل چندین ماژول است که می‌توان برای پیکربندی Mysql، Nginx، Apache، Kubernetes و‌… استفاده شود و یا حتی در عیب‌یابی و اشکال‌زدایی در خدمات شبکه‌ای استفاده شود.

دواپس، زیرساخت و امنیت

اگر در حوزه دواپس، زیرساخت و امنیت نیاز به مشاوره متخصصان ما دارید، درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.