توسعه زیرساخت بر پایه کانتینر (Kubernetes، Orchestration)

داکِر/پورتِینر (Docker/Portainer)

داکر نرم افزاری قدرتمند برای ساخت، مدیریت و اجرای برنامه ا در یک محیط امن و ایزوله است. Docker این امکان را به توسعه دهندگان می‌دهد تا بتوانند نرم افزارهای خود را در رایانه شخصی و در یک کانتینر پیاده سازی کنند. به علاوه، پیش نیازها و کتابخانه های مورد نیاز پروژه خود را نصب کرده و آن‌ها را به عنوان ایمیج داکِر بر روی مخازن عمومی یا شخصی منتشر کنند. این پروسه، استقرار سامانه برای مدیر سامانه را ساده سازی می‌کند. همچنین ابزارهایی مانند داکر کامپوزر، داکر سوارم و پورتینر برای خودکار و ساده شدن روند ساخت نرم افزار، برای داکر تعبیه و توسعه داده شده اند. همچنین برای این پلتفرم، ابزار‌هایی مانند داکر کامپوز، داکر سوارم و پورتینر به منظور ساده‌سازی و خودکارسازی روند ساخت نرم‌افزار توسعه داده شده است. ​

داکِر سوآرم (DockerSwarm)

داکر سوارم سرویسی است که برای استقرار سامانه های توسعه داده شده به صورت گروهی در چندین میزبان تعبیه شده است. سوارم امکان تقسیم بار بین چند سرویس دهنده در صورت بروز حادثه را فراهم می‌کند و در مواقع بروز مشکل، یکی از سرویس دهنده های سامانه را به سرور میزبان دیگر منتقل می‌کند. از سوی دیگر این نرم افزار امکان تخصیص منابع، افزایش مقیاس پذیری و امکان به روزرسانی های متناوب را در اختیار مدیرهای سیستم می‌گذارد و فرآیند انجام دادن کارها را بهینه تر کرده و بهبود می‌بخشد. همچنین این نرم‌افزار امکان تخصیص منابع و افزایش مقیاس‌پذیری به‌ همراه به‌ روزرسانی‌های متناوب را به مدیرهای سیستم به صورت کارآمد ارائه می‌کند.

کوبِرنِتیز/رَنچِر (Kubernetes/Rancher)

کوبرنتیز یک پلتفرم مدیریت و رهبری برای کانتینر‌ها است که امکان استقرار و مقیاس‌گذاری برنامه‌ها را در محیط‌های توزیع‌شده متفاوت فراهم می‌کند و کارکرد برنامه‌ها را در فضاهای ابری با امنیت بالا تسهیل می‌بخشد. این پلتفرم که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است با یک لایه انتزاعی، نگرانی کاربران و سازمان‌ها را در برابر زیرساخت‌های توسعه نرم‌افزار به صورت خودکار از بین می‌برد و باعث صرفه جویی در هزینه و زمان برای کاربران می‌شود.

دواپس، زیرساخت و امنیت

اگر در حوزه دواپس، زیرساخت و امنیت نیاز به مشاوره متخصصان ما دارید، درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.