جیرا (Jira)

جیرا یکی از ابزارهای محبوب مدیریت پروژه و ردیابی مشکلات بر پایه وب است. این نرم افزار توسط شرکت Atlassian توسعه یافته و به تیم‌ها کمک می‌کند تا به راحتی پروژه های خود را برنامه‌ریزی، پیگیری و مدیریت کنند. Jira ابزار خوبی برای گزارش پیشرفت کار و پیگیری آن است و به صورت اختصاصی برای ردیابی مشکلات و فراهم سازی فضایی مناسب برای اجرای پروژه های agile است. از دیگر قابلیت‌های جیرا، توانایی ادغام شدن با نرم افزارهایی مانند گیت‌هاب، اسلک و ترلو است و همین خصوصیت موجب شده تا به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارهای حوزه کارهای تیمی شناخته شود. این نرم‌افزار یکی از کاربردی ترین ابزارهای کارهای تیمی است که بینش قدرتمندی در مورد پیشرفت پروژه‌های یک سازمان ارائه می‌کند و توانایی ادغام با نرم‌افزار‌هایی مانند گیت‌هاب، اسلک و ترلو را دارد.

کانفلوئِنس (Confluence)

این نرم افزار تحت وب، یکی دیگر از پروژه های توسعه داده شده توسط شرکت Atlassian است و برای کمک به تیم‌ها در جهت همکاری بهینه‌ تر ایجاد شده است. کانفلوئِنس برای پیگیری و مستندسازی بهینه فرآیند کار طراحی شده است. این برنامه به صورت داینامیک، فضایی برای خلق کردن، پیاده سازی و همکاری در زمینه هر پروژه یا ایده‌ای را به تیم شما می‌دهد. Confluence یکی از بهترین گزینه ها برای سازمان‌های کوچک است. تیم‌ها، با هراندازه و مقیاس می‍‌توانند از این نرم افزار استفاده کرده و یک پلتفرم ساماندهی شده برای گروه یا سازمان خود داشته باشند. لازم به ذکر است که کانفلوئِنس قابلیت ادغام شدن با تمامی محصولات شرکت Atlassian را دارد. می‌توان از این ابزار به عنوان یکی از ابزار‌های عالی برای تیم‌ها با هر اندازه و مقیاس می‌باشد و یک پلتفرم سازماندهی شده برای به اشتراک گذاشتن اسناد در یک گروه یا سازمان است و امکان ادغام با هریک از محصولات Atlassian را دارد.

نکست کِلود (Nextcloud)

نکست کلود مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای آزاد است که در زمینه ارائه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ابری امن صورت self hosted کاربرد دارد. Nextcloud انشعابی از نرم‌افزار محبوب ownCloud است و از راه حل‌های به کار رفته توسط شرکت‌هایی بزرگ همچون گوگل، دراپ باکس و اپل استفاده می‌کند. علاوه بر امکان ذخیره‌سازی ابری، ابزارهایی مانند تقویم، تماس صوتی و تصویری و مجموعه آفیس تحت وب را در اختیار کاربران می‌گذارد. نکست کلود امکان نصب نرم‌افزارهای جانبی هم داشته و از رمگذاری دوطرفه کاربر و سرویس دهنده پشتیبانی می‌کند. این مجموعه نرم‌افزاری علاوه بر امکان ذخیره‌سازی ابری ابزارهایی مانند تقویم، تماس صوتی و تصویری و مجموعه آفیس تحت وب را دارد که امکان نصب نرم‌افزارهای جانبی را نیز دارد و همچنین از رمزگذاری دوطرفه‌ی کاربر و سرویس دهنده پشتیبانی می‌کند.

اُپن پراجکت (OpenProject)

OpenProject نرم‌افزار مدیریت پروژه آزاد است که برای کمک به تیم‌ها و سازمان‌ها برای همکاری در زمینه پروژه ها و وظایف توسعه داده شده و طیف گسترده ای از ویژگی‌ها و ابزارها را ارائه می‌دهد. اُپن پراجکت دارای پلاگین‌های بسیار قدرتمند برای ادغام سامانه‌های محبوبی مانند گوگل درایو، اسلک و جیرا بوده و همچنین طیف وسیعی از گزارش‌های داخلی مانند نمودارهای ارزش کسب شده، استفاده از منابع و گانت را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، OpenProject نرم افزاری مناسب برای کمک کردن به تیم‌ها برای برنامه‌ریزی و مدیریت پیشرفت پروژه است. همچنین این نرم‌افزار پلاگین‌های قدرتمند برای ادغام با سامانه‌های نرم‌افزاری محبوب مانند گوگل درایو، اسلک و جیرا را ارائه می‌دهد و همچنین طیف وسیعی از گزارش‌های داخلی مانند نمودارهای گانت و نمودارهای ارزش کسب شده و استفاده از منابع را ارائه می‌دهد.

بیگ بولو باتن (BigBlueButton)

بیگ بلو باتن یک سیستم کنفرانس تحت وبِ آزاد است که توسط شرکت Blindside Networks توسعه یافته است. این نرم افزارِ آزاد امکان اشتراک‌گذاری صدا، تصویر، اسلاید و صفحه در لحظه را داشته و گزینه ای عالی برای معلمان، دانشجویان و صاحبان کسب و کارهاست. این پلتفرم علاوه بر ارائه کیفیت بالای صدا و تصویر، ویژگی‌هایی مثل احراز هویت، رمزگذاری و محافظت از رمز عبور را نیز ارائه می‌دهد. بیگ بلو باتن قابلیت ضبط صدای جلسات را داشته و با ارائه قابلیت‌های متنوع، انتخابی مناسب برای برگزاری رویدادهای آنلاین است. همچنین این پلتفرم در کنار کیفیت بالا از ویژگی‌های امنیتی مانند احراز هویت، رمزگذاری و محافظت از رمز عبور ارائه می‌دهد و قابلیت‌هایی مانند ضبط جلسات را دارد تا کاربران در آینده بتوانند آنها را مشاهده کنند.